Živimo v obdobju hitrega tehnološkega razvoja, zato smo se primorani nenehno prilagajati spremembam, ki so postale del našega vsakdanjika. Otroci se prilagajajo hitreje, kot odrasli, pa vendar so obkroženi z nešteto dražljaji iz okolice s pomočjo katerih gradijo svojo osebnost.
Poleg vodenih vizualizacij otrokom tudi z igrami pomagamo razvijati in izostriti njegove čute. Nekaj primerov si lahko pogledate.
Otroku skrijte njegovo igračko, cilj je, da jo z vašo pomočjo poišče. Pripravite dve kuhalnici in eno pokrovko. Otroku razložite, da, ko se bo oddaljeval od igračke, boste vi udarjali s kuhalnicama, ko pa se otrok približuje cilju, vi udarjate s kuhalnico po pokrovki. Bližje, ko je otrok skritemu predmetu, pospešujete z udarjanjem, bolj, kot se oddalji, vi udarjate bolj počasi. Otroku podajte navodila razločno. Tako otrok razvija slušno pozornost. Lahko izberete poljubne predmete, tako za skrivanje, kot za zvočno podporo pri iskanju.
Za stimulacijo dotika lahko uporabite različne materiale, ki jih imate v domači kuhinji ali jih najdete v naravi. Z materiali se otrok prosto igra. Otroku lahko popestrite igro tako, da vrečo iz blaga napolnite s predmeti, ki jih otrok pozna. Vi otroku poimenujete predmet, ki je v vreči, otrok, pa naj, brez, da bi pogledal v vrečo, ta predmet z otipom poišče in ga vzame iz vreče. Če imate v družini več otrok se igrajo med seboj in izmenjujejo vloge.
Za stimulacijo okusa lahko otroku prevežete oči in ga povabite na pokušino različne hrane. Še bolj zabavno je, če se vključi cela družina ali če si preveže oči tudi tisti, ki daje hrano drugemu v usta. Starejši otroci lahko že povejo lastnosti hrane, ki jo pokušajo (sladko, grenko, toplo, mehko, tekoče …). Podobno lahko ponovite s pijačami. Otrok bo na tak način pridobil prijetne izkušnje s hrano, ki jo sicer ne je ali jo še ni poskusil.
Tudi za izostritev in stimulacijo vonja uporabite podobno igro. Upoštevajte le, da otroku ponudite v kozarčkih tiste sestavine, ki jih pozna.
Največ informacij dobimo skozi oči, če le pozorno gledamo, zato je zaželeno, da otroka spodbujamo, da nam pove kaj vse vidi na sliki, v ogledalu (pokaži nos, uho, namaži lička, počeši lase …) , kaj imamo v torbici, kakšne barve je določen predmet, koliko krav je na pašniku, koliko nog imajo … Veliko vlogo imajo tudi pogovor ob slikovitih slikanicah, pobarvanke, razni svetlobni efekti, kalejdoskopi, ki jih lahko izdelate sami. Na spodnjih fotografijah je nekaj preprostih primerov, ki stimulirajo otrokov vid.
Veliko smeha in užitka ob izvajanju Vam želimo strokovne delavke vrtca.