Predstavitev projketa

V novem šolskem letu smo se na ravni vrtca odločili, da kot člani pristopimo k mreži gozdnih vrtcev in šol, saj naš vrtec obdaja narava bogata s travniki in gozdovi. Otroci že od najmlajših let, vsakodnevno veliko časa preživijo v naravi in raziskujejo gozd ter travnik. V gozd predvsem najraje zahajajo v vročih poletnih mesecih, ko se lahko skrijejo pod senco velikih dreves.

Otroci z vzgojiteljicami gozd raziskujejo, se o njem pogovarjajo, preučujejo rastline in živali, ki bivajo v njem. Gozd jim ponuja veliko različnega materiala za ustvarjanje in igro. Prostor jim že sam po sebi nudi spodbudno učno okolje, kjer  razvijajo svojo domišljijo. Otroci tako lahkotno gradijo hišice, tekajo po gozdu, iščejo žuželke, plodove, izdelujejo namišljena kurišča in obdelujejo namišljene gredice. Igra vlog v gozdu postane še bolj izrazita. V gozd se radi vračajo vedno znova in znova, saj se počutijo svobodne.

Seveda pa v skladu s tem otroke navajajo, da naravo spoštujejo, da spoštujejo življenjski prostor rastlin in živali ter skrbijo za čisto okolje. Gozd vedno zapustijo z velikim spoštovanjem in hvaležnostjo, da so lahko del tega.

Program bomo še bolj poglobljeno redno in kontinuirano izvajali skozi vse leto. V izvajanje progama se bomo vključili vsi oddelki. Nacionalni program Mreža gozdnih vrtcev temelji na gozdni pedagogiki in prispeva k izobraževanju za trajnostni razvoj, pri tem vključuje kritična vprašanja, kot so biotska raznovrstnost, gospodarjenje z obnovljivimi naravnimi viri, podnebne spremembe in trajnostna poraba. Pristop učenja v slovenskih gozdovih omogoča krepitev temeljnih veščin, kot so kritično in sistemsko razmišljanje, sodelovalno odločanje in prevzemanje odgovornosti za sedanje in prihodnje generacije.

 

 

 

Mateja Trontelj Zgonc

Ta vnos je bil objavljen v MREŽA GOZDNIH VRTCEV. Zaznamek za trajno povezavo.